april 26

De Vastgoed (R)evolutie met Geert Rillaerts

0  comments

3 LESSEN UIT DE WEBINAR MET VASTGOED-VERNIEUWER GEERT RILLAERTS

Geert Rillaerts bundelt 25 jaar ervaring in finance, consultancy en marketing bij OptimaSys, het bedrijf dat hij in 2009 uit de grond stampte. Vanuit Marbella specialiseren zij zich, met groot succes, in technologische vernieuwing binnen de vastgoedsector. We spraken hem digitaal en dit zijn de 3 belangrijkste lessen die we daaruit leerden:

1. Samenwerken loont

Presenteer iemand vier panden en de kans op een match is zeer klein. Maar wat als je diezelfde persoon plots uit honderden, of zelfs duizenden panden kan laten kiezen?

Vergelijkbaar met Amazon schuilt het succes van vastgoedkantoren vandaag in een ruim aanbod, zegt Rillaerts. Door je aanbod als makelaar open te stellen naar andere kantoren en vice versa, schiet de zichtbaarheid van jouw panden de hoogte in.

Makelaars zien op die manier hun winst toenemen ondanks een commissie die op pakweg 3 procent blijft hangen. Hoe dan? Het grotere aanbod en de verhoogde zichtbaarheid zorgen voor meer transacties, terwijl de marketingkosten in zo’n systeem doorgaans dalen.

En uiteraard is een groter aanbod ook voor de klant interessant, aangezien die nu geen tien verschillende vastgoedkantoren hoeft af te schuimen. Je creëert dus een wisselwerking die voor iedereen loont.

2. MLS, technologie die Samen Werkt

Een systeem dat daar uitstekend op inspeelt, is MLS (Multiple Listing System), door Rillaerts omschreven als “naadloos technologisch samenwerken in real-time”.

Via MLS creëer je een netwerk van makelaars en vastgoedbedrijven die hun aanbod in real-time delen. Je kan dus eigendommen van andere makelaars aan jouw klanten presenteren zonder dat je die makelaar moet contacteren. Bovendien kan je dat meteen in je eigen stijl en met je eigen logo’s doen.

3. Durf te specialiseren

Nog een voordeel voor wie samenwerkt: het opent de mogelijkheid om te specialiseren.

Rillaerts geeft de huidige generatie jonge makelaars als voorbeeld. “Die jonge generatie is heel goed in marketing en visibiliteit creëren voor panden. Dan is het toch fantastisch om met listing te werken en jouw panden in hun handen te geven voor verkoop.”

Wil jij na het lezen van dit betoog net als tweeduizend andere makelaars mee zijn met de makelarij van de toekomst? Join dan onze Facebookgroep Samen(net)werkeninVastgoed en bouw samen aan een innovatieve vastgoedsector.


Deze wil je ook zien